onsdag 2 december 2009

Stickcafe

Igår var det stickcafe hos Maria. Äntligen har det passat den här tisdagen för mig.
Oj, vad många vi var! Vad många olika projekt samlades det på samma ställe!
Jag blev väldigt inspirerat av Monikas kavaj/kofta som hon hade på sig. Virkat... Det var en mysterium varför tyckte jag så mycket om den.
Jag tycker inte riktigt om virkade kläder... Virkat passar till dukar, servetter, väskor... Men det har hänt något igår och jag har bestämd mig att virka en kavaj/kofta/ jacka - något allt i ett.
Jag har hittat på Ravelry två eventuella modeller som efter att jag korsar dom med varandra kan det bli något som jag har tänkt mig att virka...
Den vita är Simple Tailored Jacket by Fukiko Hanaoka. (Bilden är lånad från Fukiko från Raverly). Och den bruna är Premiere Crochet Jacket by Kristen TenDyke Vi får se vad det bli. Det kanske blir något annat men säkert virkat. Nej, inte nu - det känns mera aktuellt till vår. Tiden går fort :) och planer finns.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!
    Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.
    För mer info besök stickkurs.se
    Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och till jobbet!

    Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!

    Varmt välkommen önskar
    Agneta Byers
    &
    Marie-Louise Ullman

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails