onsdag 10 februari 2010

Tillbaka till 1987

Året var 1987. Jag kommer ihåg att jag hade köpt mycket garn åt en och samma gång i brunt. Brunt, ljusbrunt, mörkt brunt, gråbrunt, stålbrunt, askbrunt, djuptbrunt, varmtbrunt och etc. Det var inte något märkvärdigt garn - akryl - men det var det enda som jag fick tag på i vår krisdrabbade Polen.
Fick jag tag på garn då köpte jag massor. Alla färger i leveransen :) Då var det leverans med brunt... :)
Jag älskade det stålbrunafärgen och köpte mycket av det - till en klänning.

Jag hade kommit på inte så länge sedan att jag hade den här klänningen och begäran att få ha den igen växte mycket de sista dagarna.
Men jag hade bestämt mig för en tunika istället och eftersom kunde inte hitta liknande bruna färgen fick börja sticka den i grå färg i stället. Den kommer att bli kortärmad också. Kanske mera av praktiska skäll. Jag kommer ihåg att jag hade inte så många gånger på mig den här klänningen. Nu kommer det bli annorlunda!

Jag var jätte duktig igår på stickcafé. Hade stickat hela 10 cm och pratat, och skrattat och inte gjort fel.
Vi har haft det underbart - som varje tisdag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails