lördag 3 april 2010

Bruten sticka..

Det hände i tisdags kväll. Jag hade min stickning i bilen och visst jag satte mig precis på min sticka - Knit Pro nr 3,5. Stickan gick av - hur annars ? Gick av när jag hade 5 varv kvar på min sjal!!!! :/
Nästa dag sprang jag direkt till Maria, till butiken - hm , typisk - 3,5 stickor fans inte... jag köpte 3,25 - Bra, annars kanske skulle jag aldrig satsa på 0,25 eller 0,75 storleken.
Ha, ha - hade stickat klart sjalen med en sticka 3,5 och en 3,25 - det kändes i fingrarna att stickorna är olika tjocka men det gick bra och det inte syns alls att det är ojämnt eller något.
Vilken sjal?
Kommer i nästa inlägget - måste fixa bilder.

Går det att limma stickan? Kommer det att hålla? Har någon av er gjort det?


Glad Påsk till er alla!

6 kommentarer:

  1. Råkade precis ut för. Samma sak och just denvstickan är slut över allt. Stickar färdigt med en gammal metallsticka istället.

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina awarden!
    Avbruten sticka, det hände mig nyss också, fast det var själva träbiten som gick av, inte i kopplingen. Jag limmade ihop den och det verkade hållbart, men jag vågade ändå inte sticka med den sedan, köpte nya för att slippa att sjalen ramlar av igen! Ser fram emot att se din sjal!

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina awarden!
    Ta din sticka och gå till butiken så byter dem ut den. Jag är agent för dessa stickor i sverge, så det är inga problem att få en ny.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  4. Det är ju inte kul när sådant händer, men du löste det ju ändå bra:) Har ingen erfarenhet av limmade stickor. Ska bli trevligt att se din sjal sedan.Ha en gó dag.

    SvaraRadera
  5. Den gick verkligen tvärs av! Irriterande med så lite kvar att sticka dessutom! Väntar med spänning på bilder!

    SvaraRadera
  6. W zeszla srode zamyslony Johan usiadl na mojej robotce, jeden drut poszedl. Wyciagnelam zapasowy (bo akurat mialam) i jechalam dalej. W zeszly czwartek ja pozylam robotke kolo siebie i siegnelam po telefon. Jakos tak sie mi drut zaplatal i trzasnal z jekiem... Wiecej drutow na skladzie nie mialam, rzucilam wszystko i jak stalam, tak pojechalam do sklepu na Odenplan... Czyli jakies wielkanocne fatum drutowe :-) Pozdrawiam, B

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails