torsdag 27 maj 2010

Calais sjal

De sista förberedelserna till spetsstickning blev Calais som resultat (Ravelry länk). Ja, den är inte klar ännu men jag har 40% stickat kanske.
Tanken var mest att ha något på resan att sticka Jag tar alltid en stickning med mig när vi reser på semester. Mest att ha något på flygplatsen och på planet att sysselsätta sig med. Annars är det så himla tråkigt!
Och det med stickor - att man inte kan ta med sig stickor i handbagaget. Jag har hört lite olika historier men för mig funkar det alltid och vi flyger 2-3 gånger om året. Jag tar alltid mina Knit Pro trästickor - det är ju metall som dom söker efter. Sedan i fall skulle man ändå träffa någon som är envis och har vaknat fel den här dagen, då kan man skruva bort stickorna och ha arbetet på snöre. Och i stora väskan ha alltid ett par extra stickor :)

5 kommentarer:

  1. Listigt med stickorna!
    Så ska jag göra nästa gång.
    Sjalen ser härlig ut, fin färg.

    SvaraRadera
  2. Ytterligare en fördel med KnitPro uppenbarligen. Jag måste ta tag i att skaffa sådana. Sjalen ser lovande ut tycker jag. Ser fram emot att se den klar.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset med knitpro stickorna:-)
    Sjalen blir jätte fin!

    SvaraRadera
  4. Ha ha vilken fräckis men mycket listigt
    Ha en fin dag
    A

    SvaraRadera
  5. Ja, det finns alltid någon lösning på varje problem. Och ett problem är inte något problem. Det är bara en utmaning :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails