söndag 25 juli 2010

80-tals Lady - lite för bred i axlarna.

Då blev det äntligen klart - UFO projekt påbörjat mars 2009 - White Lady (Ravelry länk) usch...
Jag är nöjd att jag är klar, men jag är inte nöjd med själva koftan.
1. den är för stor - trots att jag föjlde någorlunda beskrivning.
2. jag hade ändrat lite mönster - mest flätor eftersom jag tyckte att flätmönster som var i beskrivningen ska dra för mycket framsidan och patentmönster som var lite högre upp blir då för bred.
3. Patentmönster blev bred ändå och själva koftan blev jätte bred i axlarna - som 80-tals koftor...
4. nej, det syns inte på bilden för att jag har fixat lite att det blir bra den stunden :)
Vad gör man?
Aldrig mera ett patentmönster på bredden efter ett annat mönster, på längden ja, men inte på bredden...

7 kommentarer:

  1. Koftan ser fin ut,tycker jag.Bra gjort att ta tag i ett "ufo".
    Maria

    SvaraRadera
  2. Tycker dne ser jättefin och avancerad ut!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den blev jätte fin. Synd att du inte är nöjd själv.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att den ser bra ut..kan det vara att du är alldeles för kritisk just nu?!
    Sov pa saken ifall om du helt plötsligt får lust att repa!
    Tack för din senate kommentar!

    SvaraRadera
  5. Var en fin kofta det där, och bra gjort o ta tag i UFO:n, som har en tendens att bara gömma sig nånstans ibland.

    Tycker det är skoj med tävlingar, så jag hoppade på. :)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker oxå den ser himmelens vacker ut!!=)

    SvaraRadera
  7. Ja, den är fin, utan ärmar ;(
    Men jag kanskekangöra något åt saken, har fått en bra tips vad gör man med bredda axlar - så jag fixar det, och ser hur det blir. Värre kan inte bli ;)
    Och att avsluta en UFO känns hur skönt som helst!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails