lördag 21 augusti 2010

Nya garner










Garn som jag har köpt i Polen är:
Angorka från Anilux: 30% angora, 8% mohair, 12% ull, 50% akryl - 100 g nystan - köpte 2 nystan till en sjal - färg: lila-plommon.
Sonata från Anilux: 70% bomull, 30% viskos - 100 g nystan - köpte 5 nystan - till: en kofta? en tunika? en? - inte vet jag ännu. Färg: ecru.
Aida från Coats - 100% bomull - färg: vit - det kommer att bli en gardin av det.

Hur mycket kostar garnet? Sonata kommer jag inte ihåg. Angorka har jag betalat ca 32 kr per 100g. Aida - ca 45 kr per 50g - inte billigt skall jag säga men jag har fått höra att det är det bästa bomull att virka gardiner av.
Eftersom jag har inte ngt erfarenhet av virkade sådant bomull betalade jag för det.

5 kommentarer:

  1. Det var fina garner du har köpt. Väntar med spänning på klara plagg/gardiner eller vad du nu hittar på. Jag förstår att det tar lite tid. Garnerna behöver säkert ligga till sig också.
    Lycka till!

    Birgit

    SvaraRadera
  2. Flott garn du har kjøpt i Polen:) Likte spesielt det lilla.

    SvaraRadera
  3. Oj då har du också fullt upp framöver. Ska bli spännande o se dem klara sen.
    Virkade gardiner gjorde jag på löpande band förr när jag var ung.

    SvaraRadera
  4. Det lila garnet är ju helt underbart!

    SvaraRadera
  5. Tack för fina kommentarer.
    ja, det finns mycket planerat i fina garner. Vet inte vad skall jag börja med - vill börja med allt! Stickorna kanske räcker inte till.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails