lördag 18 december 2010

Söt liten kofta

Förra helgen hade jag avslutat den lilla söta koftan. Det blev lite fel under stickningen och hade fått repa upp några gånger, så till slut var jag trött på den. Men jag gav inte upp och ville avsluta på bästa sätt.
Det gick bra till slut men jag var inte längre sugen mera på att sticka så små koftor.
Nu får jag fortsätta med benvärmare - långa ovanpå knäna - kanske blir klar så smånningom....
Fast den ena hade jag stickat nu i en månad.... varför den andra skulle jag avsluta på en vecka? Om jag skulle vilja bli klar med de som julklapp?
Nej, det är för stressigt med måste hinna.

12 kommentarer:

  1. Jag förstår vad du menar med att man kan bli trött på små koftor. Jag har ju ännu inte blivit klar med den som Mone skulle ha behövt redan den 25 september. Bakstycket och ett och ett halvt framstycke är klart, men jag glömde bort att det skulle vara en öppning för ficka även på det andra framstycket. Får se om jag nånsin orkar göra den klar. Borde i alla fall betala tillbaka pengarna för garnet till Mone.
    Din kofta blev mycket söt. Lycka till med benvärmare. De kommer att behövas den närmaste tiden. Ha det så bra i julhelgerna!

    SvaraRadera
  2. Den blev jättesöt och vitt är ju så praktiskt när man stickar till så små också. Men jag förstår vad du menar, det är inte enklare att sticka till så små, enda fördelen är att styckena är så mycket mindre.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig söt tröja!

    SvaraRadera
  4. Man kan ledsna så totalt när det krånglar...bra gjort att du avslutade och den blev verkligen väldigt söt!

    SvaraRadera
  5. Ja, den blev jättefin! Och bra gjort att du inte gav upp.

    SvaraRadera
  6. En så ursöt liten kofta! Det syns i alla fall inte att man gjort fel och repat upp, sedan när koftan är så fin. En baby i den så smälter man helt :)Ha en bra vecka utan stress!

    SvaraRadera
  7. Så söt kofta!
    Bra att du inte tröttnade när det blev fel, det har jag en tendens att göra...

    SvaraRadera
  8. Jätte fin!! Önskar Dig Allt Gott & en God Jul =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails