tisdag 30 juli 2013

Att designa ett nytt projekt...


Så här ser det ut när jag skapar ett nytt stickprojekt.
Jag har inte något special ställe som jag håller mig till - som en designstudio..
Lite på mitt skrivbord, lite på köksbordet, lite på soffan - mycket på mattan i vardagsrummet.
Där finns det mycket plats - och den behövs speciellt när man har räknat för tre storlekar större...

... som den här gången - sedan blir det bara räkna om och repa upp.
Tråkigt bara att jag har stickat i två dagar och nu är den här tiden borta!
Har jag lärt mig något?
Nej - med varje garn blir det annorlunda - jag stickar ganska löst och när jag börjar lägga in nästa växel då blir det bara lösare och lösare - upp till tre storlekar lösare när det gäller bomull...

Kanske lite mindre med ull.
Repar ni upp ofta eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails