lördag 2 november 2013

Vantar och mössa

Har bestämt mig att jag skall vila från att sticka stora koftor

Och därför blev det en mössa och vantar i samma färg och mönster.
Stickat i Soft Merino från Yarn-Paradise.  80 % merino i 20 % polyamid. Har handlat tidigare ganska mycket hos dom. Men det är omöjligt att köpa till samma garn igen efter ett tag där tyvärr.. När man har börjat tycka om något - så har garner uttåg - så jag har slutat att handla där...


Mössan har jag stickat på stickor 3.25, vantar på nr 3.
Stickar alltid vantar på smallare stickor för att dem blir tjockare.
Det blev ett jätte fint set, men jag har så många andra mössor och vantar så jag tror att jag kommer sälja det på Etsy, hos mig .
Min dotter Sara har beställt sådana vantar - för att hon tycker om mönstret - fast bruna... Så det är bara att sticka igen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails