onsdag 22 juli 2009

Projekt nr 4 - en korall kofta

Projektet som jag är mest jobbar med nu, är projekt nr 4 faktiskt. Jag hade börjat med den i mitten av juni när vi hade åkt på semester. Då är det så att jag vill ha något som stickas enkelt - behöver inte räkna mycket och kolla i beskrivningen. Och då blir det oftast bakstycke - dvs en ny kofta t.ex.

Eftersom jag skulle sticka den här koftan då började jag med den på planet från Västerås till Poznan i Polen. Jag hade inte hunnit mycket för att man skulle lägga up 253 maskor för köra samtidigt fram- och bakstycke. Så jag räknade, och räknade om, och om och om igen - och sedan hade planet landat och under själva semestern fick jag inte mycket tid att sticka - vi hade gjort så mycket annat att stickningen fick vänta till nästa semester - 4-dagars.

Och där hade jag mycket tid! Solstol i solen och stickning. Våra män lekte med motocyklar, våra barn tog hand om varandra och vi mammor hade haft en riktig semester! Sol, böcker, stickning etc.
Då växte min styckning enormt på de fyra dagarna. Och jag har kopplat av ordentligt med bara stickning - lång ute på landet - utan internet. Skönt.

Här kommer bild på min stickning om min Frank Headly pelargon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails