tisdag 21 juli 2009

Stickor igen...

Ja, jag stickar igen sedan några månader - ganska aktivt faktiskt. Varför kom jag tillbaka till stickningen? Äntligen - efter många år har jag mognat för att ta hand om mig själv och kalla för hobby det vad jag alltid tyckte om. Fast vågade inte erkänna - eftersom några i omgivningen tyckte att stickning är bra för pensionärer. Och jag var för feg för att stå emot.

Mitt liv hade nått en punkt i vilken definitivt borde jag ta hand om mig själv. Alltid var familj och jobb, och för mig fanns inte någon tid kvar. Och äntligen en vacker dag en ängel har sagt till mig: Iwona, det är du som står på top. On du själv mår inte bra - orkar du varken ta hand om din familj och utveckla firman. Absolut, Lena hade rätt - det är hennes jobb att coacha andra.

Och därför är jag här med mitt handarbete. Just nu har jag 4 på gång, men jag börjar med att visa - nej, inte den första - den fjärde :)

Hälsnigar
Iwona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails