onsdag 15 juli 2009

Då börjar vi

Tja, egentligen allt detta hade börjat för 20? 30? (är jag så gammal) år sedan? Jag var i alla fall i trean eller fyran när jag bad min mamma att hon skulle lära mig sticka. Den ända som vi hade hemma då var strumpstickor nr 2 och lite garn som jag vet inte varifrån kom det. Min mamma stickade inte då - anlitade alltid en kvinna som stickade allt på beställning.

Men jag ville sticka själv. Jag kommer ihåg att det gick inte så bra, för att stickorna var tunna och obekväma. Jag stickade väldigt tätt och maskorna ramlade jämt på andra sidan av stickan (det var ju korta strumpstickor), stickorna luktade metall (tycker inte om den här lukten fortfarande) och lät konstigt när man nådde dom med varandra.

Det blev inte mycket av min stickning - jag kämpade några dagar, var missnöjd med stickorna men jag skulle få nya i fall skulle jag fortsätta med om det kunde jag inte övertyga min mamma. Jag hade hamnat i en ond cirkel och efter några försök till la helt enkel av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails