torsdag 3 september 2009

Garn till en sjal

Jag har ett till garn som jag köpte för några veckor sedan med tanke att sticka en sjal. Garnet heter Tibet och det är 70% merino ull 30% kashmere. Har köpt det på Lienesdesign. Men först måste jag sticka klart min Longaberry wings sjal. Nej, jag är inte den snabbaste och verkligen är imponerad av alla som kan sticka något på 2-3 dagar, eller t.o.m. en dag.
Men nu när jag köpte här Addi Lace stickor då går stickningen betydligt fortare. Blir inte irriterad längre på mina stickor från 80-talet med nästan vass kant på vilken arbetet hackade sig hela tiden. Men på Lace stickor glider garnet lätt och lagom bra.
Så nu går det fortare fast det är mera äm 50% kvar på sjalen - fast det blir en stor sjal - av två nystan Anna från Chili Gredelin och då är det 1448 meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails