torsdag 1 oktober 2009

Tillbaka

Ja, det var ett tag sedan här.
Men jag var på semester i Grekland - på Kreta. Det var fantastiskt: avkoppling i solen och jag fick sticka hur länge jag ville. Efter frukosten, senare på stranden eller vid poolkanten, efter man väntade när de andra duschade. På kvällen efter middagen med god mat (grekisk salad, tzatziki, suvlaki, bläckfiskringar, musaka - det är mina favoriter).
Jag stickade under resan på planet också.
Hade med mig min Loganberry wings sjal och tanken var faktiskt bli klar med den. Men tyvärr trots mycket tid hade stickandet gått långsamt. Mitt bekymmer med nästan alla semestrar är hårda sängar. Hotellen har oftast hårda madrasser eftersom dom räcker längre och jag kan inte sova på en hård madrass. Den här gången hade vi också en nästan dödlig kombination för mig: hård madrass + hård kudde. Kunde inte sova på nätterna och på morgonen vaknade jag trött och med ont i hela kroppen - mest ryggen. Armarna verkande från ryggen och många gånger hade jag så ont att det var så svårt att sticka! Fick vila mina armar ofta.
Men det gick. Jag är ändå jätte nöjd med semester och min sjal. En hård säng ska inte förstöra den bästa grekiska sommarkänsla.
Ach, jag älskar Grekland.... Det turkosa havet som möts i horisonten med den ljusblåa himlen. Små byar som möter bergen. Det magiska landskapet som blänker i solen. Och luften som luktar vindruvs trä...
Bilderna är tagna på en båtresa till Gramvousa Ön & Balos Lagun. En underbar resa.

2 kommentarer:

  1. Hej! jag har inte varit i grekland ,men andra ställen,du har rätt på den madrassen kan man inte sova ,jag brukar komma hem hur trot som helst!i sovväg...det är tur att man vilar huvudet iallafall...
    mvhliene

    SvaraRadera
  2. Tack Liene!
    Ja huvudet har man vilat :)
    Ha det så bra!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails