lördag 2 januari 2010

Svart viking / Black viking

Nu måste jag visa projekt från 2009 som jag har inte riktigt hunnit med. Black viking kofta hade jag börjat i februari 2009, sedan kom värme och sommar och koftann är stickad i 100% ull. Så den hade legat länge. Jag avslutade den i november men tyvärr att sy ihop alla delar tycker jag inte om så mycket, så den hade legat lite till...
Sedan hade den väntat på knappar, sedan på fotografering. Men den är fin och jag tycker om den - mjuk, skön och varm.
Den är enkel att sticka så någon vacker dag kanske klarar jag göra en beskrivning också :)

I must show my projects from 2009. This is a cardigan - Black Viking.
I began this February 2009, later I didn't knit this - because of summer - too warm - I have used 100 % wool ... I finished knit the cardigan November 2009 but I'm not too good to sewing up my projects..., so the cardigan get wait...
But I like it, it's warm and it's easy to knit - really! Needle no 7 and 8 ply yarn do knitting very easy.

1 kommentar:

  1. Jättefin kofta! Vad är det för mönster? Något du köpt med garnet eller ett av dina egna "påhitt"?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails