tisdag 19 januari 2010

Sockor/ Just socks










Det är mina första sockor på länge. Det var 25 år tillbaka när jag hade stickat mina första sockor och sedan var det inga mera. Nu blev det dags igen. Sockorna var klara till Jul - lagom till kylan.Men - dom blev något för stora - så det kanske blir 90 grader i tvättmaskinen någon gång :)
Garn som jag använde var Marks & Kattens Clown.

Är jag nöjd med sockorna? Ja, att jag har stickat ganska fort och det gick jätte bra - fast storleken är jag inte nöjd med alls... :)

There are my first socks - since many years ago. I think 25 years ago I knitted my first socks. And now again and I like knit socks! Socks were ready before Christmas - just right for cold winter. There are too big unfortunately but I'm satisfied and I will knit more socks.
I used Marks & Kattens Clown yarn.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    De ser inte alls för stora ut på fotona... Väldigt snygga!

    SvaraRadera
  2. De ser ju jättebra ut, men det förstås, känns de för stora på så gör de...
    Har tvättat pulsvärmare av samma garn ganska hårdhänt och tror inte de krympt något att tala om? Men det är ju värt att prova!

    SvaraRadera
  3. Mia - i börjanvar dom lagom, har man haft på sig lite då blev dom enorma..... :/
    Cecilia - synd att garnet inte krymper - det r ju nylon i och den krymper inte - hoppas att den delen med ull fattar att jag behöver mindre sockor!
    Annars får dom vara :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails