söndag 20 februari 2011

Truskawa ( Jordgubbe )

Det här är min Truskawa - en tröja stickat uppifrån ner. Truskawa betyder stor jordgubbe på polska och jag tänker spara det här namnet bara på polska för jag tycker att det låter BRA!
Det var lite jobbigt först sticka den delen med garn som ser ut som päls - för att man såg inte riktigt vad som händer, maskorna syntes inte alls och det var bara nästan kaos. Men sedan hade gått bra.
Det går t.o.m. som en dans att sticka resår 3 räta, 3 aviga och uppifrån ner.
Garnet är också skönt att sticka med - köpte det jätte, jätte länge sedan - 7 år sedan kanske - (dags att börja sticka i garn som ligger i lager) Lagun z Idena Almedahls - 100% akryl, och den röda skarpa färgen... - helt underbar!
Efter mina sista projekt i grått behövde jag faktiskt lite färg.. :)

Välkommen som följare: Saras pyssel

11 kommentarer:

  1. Riktigt spännande att få se resultatet. Ser att det är fler som stickar en upp och ner.

    SvaraRadera
  2. Härlig röd färg! Jag gillade verkligen din Azura här nedanför också. Mycket snygg.
    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar. Det är alltid roligt att hitta "nya" bloggare. Har tittat runt lite hos dig och så många fina sjalar du stickat.

    SvaraRadera
  4. Denne bir sikkert flott:) Spesielt å strikke den veien:)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig färg! Mums för en sån jordgubbs-tröja!

    SvaraRadera
  6. Ååh vilken härlig tröja det kommer att bli.

    Kram Birgit

    SvaraRadera
  7. En riktigt härlig tröja ser det ut att bli, härligt namn också!

    SvaraRadera
  8. Tack så mycket! Jättehärlig röd färg!!

    SvaraRadera
  9. Vad fin den blir! Jag ser fram mot att se din jättejordgubbe klar i vår.

    SvaraRadera
  10. Mmm!
    Seems very nice design and your yarn.
    Good luck!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails