torsdag 2 februari 2012

Halsduk

Jag stickar en halsduk just nu. Många meter med halsduk.

Har tröttnat lite på det - mönster är enkelt och snygg och halsduken blir fin, men ändå har fått lite nog på alla stickade meter. Men lite till behövs.

Stickar lite till och det känns som halsduken är inte klar ännu för att jag kommer fortfarande ihåg min första halsduk som jag hade stickat när jag var 10-11 år gammal - den var man tvungen att hålla ihop med säkerhetsnål - så kort var den...
Därför nu vill jag den sticka ordentligt - med många meter att snurra runt halsen.

Välkommen nya observatörer:)  Jaga och Maria Zilakou

5 kommentarer:

  1. Ja, ska det vara så ska det vara ordentligt. Men det är lätt att tröttna på halsduksstickning, jag håller med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan klar!:) Bara lite till ork..:)

      Radera
  2. Jag håller med- snåla på längden och sen behöva hålla i ingen kul företeelse man ska kunna knyta och ändå ha lite kvar!
    Barndomen får stanna i barndomen ...
    Duktig du är leggins på stickor 2,5 vad fick du lusten ifrån!
    :))))))
    Liene

    SvaraRadera
  3. Jag fick en hemstickad halsduk av svärmor i julklapp och tyvärr tyckte jag den var kort. När min gubbe pratade med henne så frågade hon vad jag tyckte och han sa precis som det var. Hon kom och hämtade den, köpte mer garn och stickade den längre + att det garn som blev över blev en mössa till mig.
    Halsdukar ska kunna viras runt halsen eller knytas snyggt frampå.
    P.S. Är dålig på att använda halsdukar, men ändå ;-) D.S.

    SvaraRadera
  4. Imponerad! Det är ju sjukt jobbigt att sticka halsdukar! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails