fredag 8 november 2013

Mössor på stickorna...

Hösten är passande för att sticka små höstformer som: vantar, mössor, torgvantar, halsdukar, halsvärmare och sockor.
Hos mig stickas mössor på sistone.
Har först stickat en röd mössa med vantar.
Nu har jag en grön på gång. Mössan kommer att bli precis som den HÄR - men grön.



Har två till idéer för mössor med flättor och därför har tagit fram allt garn som finns i mina garderober som passar att sticka mössor i. En del kommer till mig när som hels från en garnbutik i Polen och då blir det fest!

Det skall stickas och fotograferas och skrivas mönster..... ja, det här med skrivandet tar lite för mycket tid - det är tråkigt och tidskrävande, sedan översätter jag till två språk till, kollar om det är rätt och bokstäverna,   förkortningarna och siffrorna dansar till slut en zumba eller rumba, eller magdans t.o.m!

Då är det tags att ta stickor igen.
Att sticka - blir man lugn, glad och lycklig...
Stämmer det?

3 kommentarer:

  1. Jag stickar också vantar, och har köpt garn till flera mössor, perfekta höst-projekt! Det är bara ett problem: tiden som inte riktigt räcker till att göra allt jag vill...
    Vet du om det finns något stickcafé i Väsby nu för tiden?
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Nej, tiden räcker inte till - som vanligt...
    Ja, Annika - vi forsätter med stickcafé - vi träffas på Centralvägen 3B onsdagar från 16.00. Det är en lokal inne på gården - man kan gå runt från andra sidan - att gå in på gården. Annars behöver man en portkod - jag har en men vill inte skriva här för alla...
    men jag brukar komma från andra sidan från den stora infartsparkeringen. Det finns två små vita hus på gården - när man kommer bakifrån då är det huset till höger.
    När man kommer via porten bredvid Blomsterpinglan - huset till vänster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt, jag får se om jag hinner komma dit någon onsdag innan jul, det vore så himla kul!

      Radera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails