torsdag 22 oktober 2009

Guldknappar

Min Korallkofta närmar sig sin slut. Den var blockad och klar ganska länge nu men att sy ihop alla delar är inte min starkaste sida...

Trots allt har fått nu sista dagarna en avslutnings kick och bara kör och avslutar mina projekt.
Igår var det Longaberry vings sjal.
Idag är det Korallkofta.
Imorgon blir det nog Svart viking som än så länge har jag endast på Ravelry (inloggning krävs).
Men tillbaka till koftan. Jag behöver knappar och enda knapparna som jag har kommit på att dom kan passa är mina guldknappar som har legat i lådan i minst 20 år utan användning.
Knapparna kommer från en kofta som tillhörde min mamma, första, som jag repade upp i början på 80-talet? Från den här koftan stickade jag två andra men ärligt talat var dom inte så snygga som den - min mammas.
Knapparna är nog tillverkade ännu tidigare än på 80-talet eftersom min mamma köpte koftan i början på 60-talet eller i slutet på 50.
Den var i nästan samma färg som min Korall kofta som får nu de historiska guldknapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails