fredag 12 februari 2010

Tunikan växer

Tack för alla kommentarer :)
I vanliga fall stickar jag inte så mycket. Jag jobbar ju också och hemma finns det alltid en del att göra...
Men den här gången blev ja besatt av att jag MÅSTE bli klar med den här tunikan fort.
Jag kommer ihåg att det var samma sak med den klänningen som jag hade för några år sedan. Jag bara måste ha den.

Jag har idag 44 cm. Så igår hade jag stickat 14 cm istället för 10. :D
Därför är det bra att planera. Man ger alltid lite mera än planerat och därför går det framåt :)
Bilden är dålig men visar mina centimeter. (Bandet har siffrot upp och ner). Mönster är inte så svårt men ändå inte fortstickat för att man måste ha koll att göra rätt. Stickor 3,5, 136 maskor.

Jag jobbar med en journal och sedan stickar en varv... En journal, ett varv... Sedan tänkte jag sticka på Let's dans också och kanske sitta lite längre ikväll...

Skall jag satsa på 20 eller 18 cm idag?

5 kommentarer:

  1. Oj, här går det undan,med stickor 3.5,du är snabb.
    Tunikan kommer att bli fin, ska bli spännande att se resultatet.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Här går det undan. Klart du ska satsa på 20 cm.

    SvaraRadera
  3. Så fina saker du stickar.. och snabbt. jag tycker du ska satsa på 20 cm.

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul när dt flyter på och det händer lite! Satsa du på 20 cm så kanske det rent av kan bli 25.. :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails